سرزمین شكوه دلاورى

شهید حاج لطیف راستی

با فعالیت سازمان پیشمرگان مسلمان كرد:

شورای موقت شهر كامیاران تشكیل شد.

كرمانشاه‌ـ خبرنگار جمهوری اسلامی: در پی به حركت درآمدن توده‌های مسلمان و مبارز شهر كامیاران و اقدام به پاكسازی شهر‌كامیاران از‌ضد انقلاب توسط پیشمرگان مسلمان كرد با فعالیت پیگیر سازمان پیشمرگان مسلمان كرد شورای موقت شهر كامیاران تشكیل شد و شروع به كار نمود در‌این رابطه از طرف‌این سازمان و شورای موقت شهر كامیاران دو اطلاعیه منتشر شد كه متن‌این دو اطلاعیه در زیر آمده است:



بسم الله الرحمن الرحیم

وامرهم شورابینهم

گردهمایی متدینین و معتمدین شهر كامیاران با افرا د سازمان پیشمرگان مسلمان كرد در تاریخ پنج شنبه 18 بهمن ماه در‌این گردهمایی پیرامون مسایل مختلف شهر كامیاران بحث و تبادل نظرشد و تصمیمات زیر اتخاذ گردید:

1 ـ شورای موقت 5 نفره از افراد متدین و مورد اعتماد شهر كامیاران تشكیل شد تا‌موقتا به امور‌این شهر رسیدگی شود

2 ‌ـ پس از به وجود آمدن موقعیت متناسب برای انتخابات آزاد شورای موقت منحل و با آراء مردم شورای شهر كامیاران انتخاب خواهد شد.

3‌ـ كلیه كسانی كه قبلاً تحت تاثیر تبلیغات عوامفریبانه ضد انقلاب قرار گرفته‌اند ولی وضع خصمانه نسبت به نظام جمهوری اسلامی‌ندارند شامل عفو عمومی‌خواهند شد.

4 ـ كلیه كسانی كه در درگیریهای اخیر دستگیر یا بازداشت شده‌اند در صورت تائید شورای موقت شهر كامیاران نسبت به بی‌گناهی آنان آزاد خواهند شد‌.

 

5 ـ كلیه افراد مسلح شهر كامیاران از تاریخ صدور‌این اطلاعیه به مدت یك هفته مهلت دارند كه تمام سلاحها و مهمات خود را تحویل سازمان پیشمرگان مسلمان كرد بدهند و در غیر‌این صورت، در حین پاكسازی، اگر از فردی اسلحه غیر مجاز كشف شود به اشد مجازات محكوم خواهد شد‌. 

شورای شهر كامیاران وسازمان پیشمرگان

مسلمان كرد(جمهوری اسلامی21/11/1358)

 


اولین اطلاعیه شورای موقت شهر كامیاران و سازمان پیشمرگان مسلمان كرد جهت گردهمائی

از طرف شورای موقت شهر كامیاران و سازمان پیشمرگان مسلمان كرد از كلیه معلمین و كاركنان آموزش و پرورش شهر كامیاران دعوت می‌شود كه در تاریخ یكشنبه 21/11/58 ساعت 2 بعدازظهر در محل سالن بخشداری كامیاران جهت رسیدگی به امور مدارس اجتماع نمایند در صورت حاضر نشدن در‌این جلسه شورای موقت شهر و سازمان پیشمرگان مسلمان از دواطلبین مورد اعتماد شورا برای تدریس دانش‌آموزان استفاده خواهد كرد‌.

 شورای موقت شهر كامیاران وسازمان پیشمرگان مسلمان كرد 18/11/58(جمهوری اسلامی22/11/1358)

پیشمرگان مسلمان كرد در اطلاعیه شماره6 اعلام كردند:

مدارك مهمی‌از روابط گروها با دشمنان به دست آمده كه در‌آینده افشا خواهد شد.

كرمانشاه ‌خبرنگار جمهوری اسلامی: پیشمرگان مسلمان در رابطه با درگیری‌های اخیر خود با گروهها اطلاعیه شماره 6 خود را منتشر كردند كه متن آن به شرح زیر است:

 

اطلاعیه شماره 6 پیشمرگان مسلمان كرد

بسم الله الرحمن الرحیم

كافران دشمنان مومنانند (سوره نساء‌آیه 101) ما همه البته كافران را عذاب سخت دهیم و بدتر از آن چه كردند كیفر كنیم (سوره نساء‌آیه 27)

عملیات و درگیری پیشمرگان مسلمان كرد شاخه كامیاران با مهاجمین ضد انقلاب در تاریخ شنبه 30/11/58 در اطراف كامیاران پس از بیرون راندن ضد انقلاب و مزدور وابسته به اجنبی از منطقه كامیاران كه با یاری پروردگار بزرگ توسط پیشمرگان مسلمان كرد در تاریخ 10/11/1358 صورت گرفت گروه‌های ضد انقلاب و مخالفان جمهوری اسلامی‌و رهبری آن كه با مدارك به دست آمده تجمعی از دمكرات و كومله و رستگاری و زحمتكشان بوده‌اند و در‌این حمله ضربه سنگینی بر آنها وارد شده است در روستاهای اطراف كامیاران پراكنده شده و به سازمان‌دهی خود علیه مسلمان شهر كامیاران مشغول شدند و با تشكیل خود در هر شهر به موضوع‌گیری و حملات نظامی ‌مكرر علیه مردم مسلمان كامیاران پرداختند و خانه و زندگی آنها را زیر آتش خمپاره‌ها و سلاحهای سنگین دیگر می‌گرفتند تا ‌اینكه طبق اطلاعات رسیده به سازمان پیشمرگان مسلمان كرد مهاجمین با رسیدن نیروهای كمكی ضد انقلاب از سنندج و دیگر نقاط تصمیم به حمله و تصرف مجدد شهر می‌گردند و به همین منظور برادران عضو سازمانم پیشمرگان مسلمان كرد شاخه كامیارن كه  كنترل شهر را به عهده دارند به پیشروی پرداختند و مواضع دشمن را در هم می‌كوبند كه در این درگیری تعداد زیادی از مهاجمان كشته و زخمی‌و بقیه فرار می‌كنند ‌این عملیات تشكل و انسجام نیروهای كرد را به هم‌ریخته و پیشمرگان مسلمان، مواضع آنها را تا ده كیلومتری كامیاران ـ سنندج نابود كردند خوشبختانه در ‌این درگیری‌ها تلفاتی به نیروهای پیشمرگ وارد نشد و فقط یكی از برادران به طور سطحی زخمی ‌شده ضمناً در‌این عملیات سه دستگاه خودرو، و مقدار زیادی مهمات و دارو و چندین اسلحه سبك و سنگین از قبیل كلاشینكف و ژ ‌ـ 3  و با زوكا و یك عدد دوربین و تعدادی كیسه خواب و سائل رفاهی دیگر از  كفار به غنیمت گرفته شد و همچنین تعدادی مدارك همه كه نسان گر روابط گروههای ضد انقلاب را با دشمنان داخلی و خارجی به اشكال گوناگون مشخص به دست آمده كه در‌آینده افشا خواهد شد.

پیروز باد مبارزات حق‌طلبانه پیشمرگان مسلمان كرد نابود باد تمامی‌نیروهای كفر در منطقه كردستان برقرار باد جمهوری اسلامی ‌به رهبری امام خمینی.  سازمان پیشمرگان مسلمان كرد 3/12/1358(جمهوری اسلامی 4/12/1358)


در تشیع جنازه دو پیشمرگ مسلمان كرد در كرمانشاه:

پیشمرگان مسلمان كرد خواستار قطع مذاكره شدند.

كرمانشاه ‌ـ  خبرنگار جمهوری اسلامی: دیروز جنازه دوتن از پیشمرگان مسلمان كرد "عباس بهمنی» و "غلامرضا یوسفی» كه در حوادث اخیر كامیاران به دست عوامل ضد انقلاب به شهادت رسیده بودند از مسجد جامع كرمانشاه تا مزار شهدا تشییع گردید. جنازه شادروان" یعقوب عبدالله زاده» نیز كه در جریان درگیری پریروز كامیاران به شهادت رسیده است به تهران انتقال داده شد تا در زادگاهش به خاك سپرده شود‌.

مراسم تشیع جنازه دو شهید باسامی‌عباس بهمنی و غلامرضا یوسفی ساعت 30/10 دقیقه دیروز در مسجد جامع كرمانشاه به سوی باغ فردوس مزار شهدا برگزار شد در‌این مراسم"‌آیت‌الله حاج آقا عطاالله اشرفی اصفهانی» امام جمعه كرمانشاه آقایان علما و روحانیون و جمع زیادی از اقشار مردم و پرسنل شهربانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌شركت داشتند‌.

تشییع كنندگان تكبیر گویان با شعارهای"شهیدان زنده‌اند الله اكبر» "به خون غلتیده‌اند الله‌اكبر» برادر شهیدم شهادت مبارك در حالی كه با بلند‌گو‌آیاتی از كلام الله مجید تلاوت می‌شد جنازه دو تن از شهیدان دیارخود را تا باغ فردوس راهی كردند و در مزار شهدا به خاك سپردند. در‌این مراسم كه گروهها مختلف مردم در آن شركت داشتند قطعنامه زیر توسط پیشمرگان مسلمان كرد قرائت گردید:


 

نوشته شده در دو شنبه 28 آبان 1391برچسب:,ساعت 19:41 توسط شاهد| |

 

مطلبی را که در زیر مطالعه میفرمایید نظر یکی از بازدید کنندگان محترم از وبلاک بوده که ضمن تشکر از این عزیز لازم دانستم  شما عزیزان نیز مطالعه فرمایید که مطمانا" خالی از لطف نیست.



سلام بر روح مطهر شهدا ، سلام بر وارثان شهدا ، سلام بر عاشقان شهدا ، سلام بر یاد کنندگان شهدا
ما هرچه در گذشته سیر کنیم می بینیم فقط شهدا هستند که یادشان جاودان مانده است ، الحق که گفته اند شهید قلب تاریخ است.
خدایا ما را با شهدا محشور گردان ، خدایا یاد کنندگان شهدا را عاقبت بخیر گردان.

شهید لطیف راستی از پاسداران بومی ساکن مریوان بود که از سالهای جنگ لباس مقدس پاسداری را بر تن کرد و از اول خدمت مقدس بطور مستمر در مصاف با دشمن متجاوز و ضد انقلاب تلاش شبانه روزی می نمود. شهید راستی با اراده و اعتقادی آکنده از عشق به امام (ره) و مقام معظم رهبری زبانزد همه همکاران و نیروهایش بود ، شجاعت و دلیری منحصر بفردی داشت ، تمام زندگی اش را برای تامین اهداف نظام اسلامی در کردستان گذاشته بود ، یکی از پیش قراولان نبرد با گروهکهای ضد انقلاب بود ، فرماندهی بود که از قدرت جذب بالایی برخوردار بود و خلاصه اینکه سرباز ولایت و همیشه آماده و جان بر کف اجرای ماموریت بود. شهید لطیف راستی سالها بعنوان فرمانده گردان عملیاتی ، نقش بسزایی در تامین امنیت در منطقه کردستان ایفا نمود ، هیچ عملیاتی نبود که نیروهایش را به صحنه درگیری فرستاده باشد و خودش آنجا حضور نداشته نباشد ، با تجربه و مهارت و شجاعتی که داشت ، بارها ضربات اساسی به ضد انقلاب در منطقه وارد کرده بود و بواسطه اقتدار در عملیات ، هر کجا لطیف بود ضد انقلاب جرأت حضور و درگیری نداشت.



هیچ چیزی مانع انجام ماموریت ایشان نبود و سالها در گرما و سرمای مناطق داخلی سنندج ، سروآباد ، مریوان ، سقز ، بانه و مناطق مرزی حضوری همراه با اقتدار را به نمایش گذاشته بود. و می توان گفت یکی از مصادیق عینی جمله گهربار مقام معظم رهبری در خصوص کردستان که فرمودند: " کردستان سرزمین مجاهدتهای خاموش است " را می توان شهید لطیف راستی معرفی کرد. ضد انقلاب بارها تلاش نمود که ایشان را ترور نماید ولی موفق نشده بود و شهید راستی با استعانت از خداوند متعال به همراه سایر همکارانش روزبه روز دست دشمنان را از مناطق داخلی کردستان کوتاه کرده و در تامین امنیت پایدار در مناطق مختلف نقش داشتند. شهید راستی با خدای خود عهد بسته بود که تا شهید نشود لباس پاسداری را از تن در نیاورد. شهادت حق و اجر و پاداش مجاهدتهای خاموش او بود که خدا به ایشان و همرزمش ارزانی نمود. روحش شاد

 


نوشته شده در پنج شنبه 27 مهر 1391برچسب:,ساعت 23:54 توسط شاهد| |

بسم الله الرحمن الرحیم

یادی از مظلومیت شهدا کردستان

یادی از مظلومیت شهید حاج لطیف راستی

حاج لطیف راستی از فرماندهان شجاعی بود که تا در قید حیات بود در تمامی ماموریتهای حساس روی گردان ان شهید گرانقدر حساب ویژه باز کرده بودند تمامی ماموریتهای خطیر از عهده چنین فرمانده با تدبیر و زیرک ومدیر بر می امد این گرانقدر بعد از شهادتش پدر گرانقدرش نتوانست داغ دوریش را تحمل نماید وبعد از6ماه از شهادت فرزندش حاج لطیف دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار فرزند شهیدش رفت اولین سالگرد شهادت این شهید در گمنامی برگزار شد انگار اصلا شهید راستی وجود نداشته وهمینطور سالهای بعد در یادواره ها و مراسمات خاصی از این شهید گرانقدر یادی شد امیدواریم امسال مسئولین محترم شهرستان مریوان در برگزاری یاد وخاطره این شهید گرانقدر این فرمانده عزیز و همرزمش شهید احمد کریمی سنگ تمام گذاشته ونگذارند یاد چنین فرمانده بزرگی از خاطره ها پاک شود وعده گاه ما 30شهریور 1391 گلزار شهدا مریوان

نوشته شده در یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 12:11 توسط شاهد| |

معرفی استاندار

· نام : علیرضا شهبازی

· محل تولد:انهاوند

· تاریخ تولد : 1333

· تحصیلات : فوق لیسانس مدیریت دولتی

معرفی استانداران پیشین

ردیف

نام نشان

شروع مسئولیت

ردیف

نامنشان

شروع مسئولیت

1

ابراهیم یونسی

1/1/1358

8

عبدالحسین باقرزاده

11/12/1367

2

محمدرشید شکیب

24/4/1358

9

حمیدحاجی عبدالوهاب

13/8/1368

3

حسین شاه اویسی

3/10/1358

10

حسن زهره ای

11/7/1372

4

محمدعلی مهرآس

1/3/1359

11

محمدرضا رحیمی

22/7/1372

5

ناصر ارسطوایرانی

30/10/1359

12

عبدالله رمضان زاده

4/7/1376

6

علیرضشیخ عطار

3/6/1360

13

اسدالله رازانی

10/7/1380

7

محمدحسن اصغرنی

22/9/1360

14

اسماعیل نجار

15/10/1384

8

علیرضا تابش

10/9/1363

     

 

منبع : سایت استانداری کردستان

نوشته شده در یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 10:58 توسط شاهد| |

 منبع : سایت استانداری استان کردستان

بخشداری ها

بخش

نام بخشدار

محل تولد

تاریخ تولد

مدرک تحصیلی

مركزی سنندج

محمد غزایی

سنندج

1345

لیسانس مدیریت دولتی

مركزی سقز

اشکان صدیقی

     

مركزی دیواندره

راشد عذیری

     

مركزی بیجار

باقر جدی امین پور

     

مركزی كامیاران

موحد امان للهی

مریوان

1347

لیسانس عمران

مركزی مریوان

رضا خسروی

     

مركزی قروه

       

مركزی بانه

رحماناحمدی

     

مركزی سرو آباد

صلاح مرادی

     

كلاترزان

جمال مرادی

     

ننور

اسماعیل زارعی

     

زیویه

احمد فیضی

     

نمشیر

شیرکوه بهرامی

     

كرفتو

سید طاهر حسینی

     

چنگ الماس

احمد رضا قاسمی

     

چهار دولی

محمد شیرزادی

     

مرکزی دهگلان

نادر بابانی

سنندج

1339

لیسانس مدیریت دولتی

تلوار(سریش آباد)

محمد عربیان

     

موچش

       

سرشیو

روزگار صالح

     

خاوومیرآباد

سلام ویسی

مریوان

1356

لیسانس جغرافیا و کارتوگرافی

كرانی

       

سرشیو سقز

فاضل رحیم زاده

     

آلوت

جعفر عبدالله پور

     

سارال

امید امیری حسینی

     

اورامان

       

بلبان آباد

محمد محمدی بلبان آباد

بلبان آباد

1350

فوق لیسانس جغرافیای شهری و روستایی